Bonusinlägg: Hemresan

OK, så nåt spektakulärt hände faktiskt på hemresan.Haha. 

Ovettig som jag är gick jag ut på sändagen med Daniel och några av hans irländska polare plus Monika och hennes polska polare. Först på en pub med Oktoberfest tema och sen vidare till en nattklubb. Här var jag påväg hem men lyckades bli övertalad att följa med vidare. Big mistake.

Vaknade inte av larmet på morgonen så jag försov mig och missade planet hem. Sofia ringde och väckte mig klockan 10 och trodde jag skulle vara på  flygplatsen. Jag springer ut med väskan och hoppar in i en taxi, men kommer dit för sent. Kollar om några flygbolag kör till Göteborg den dagen, men nej. Inte så jätte sugen att stanna några dagar till i Dublin lixom, plus att jag inte hade nån lägenhet mer. Hursomhelst så hittar iallafall Sofia ett SAS flyg til Göteborg via Köpenhamn lite senare på eftermiddagen. Jag bokar det och åker sen hem och sover lite mer och städar lägenheten lite nogrannare. Tillbaka igen, i sjukt god tid denna gången, till flygplatsen och checkar in resväskan.

Flyget till Köpenhamn blir 45 minuter försenat så jag missar planet vidare till Göteborg och får sova på hotell i Köpenhamn över natten. Som tur är betalar SAS för hotellet och taxi fram och tillbaka. Tar första planet hem dagen efter och landar i Göteborg klockan 10. Min väska är självklart inte med på baggagebandet så jag får anmäla den försvunnen. Klockan 14 ringer Landvetter och säger att min väska var med på det senare flyget från Köpenhamn och att dom kör ut den till mig mellan 17 och 21. Jag och Sofia är hemma prick 17 och skippar att äta ute på restaurang som planerat och lagar mat hemma istället. Väldigt trevligt iochförsig, men ändå. 10 minuter över 21 ringer en grabb och säger att han är nedanför med min väska.

Nu är jag alltså hemma i Göteborg för gott och har vart med Sofia, och ska äta middag med några av mina vänner ikväll. Imorgon ska jag gå till skolan där jag ska gå en kurs fram tills jul. Skriver ett sista inlägg imorgon eller på fredag. Sen blir det inga mer inlägg på den här bloggen för min Dublin resa är över. Hemma igen efter 5 månader.

Ha det bra!

Etiketter: , ,

Kommentera

