Last Weekend. What Happened?

Hej!
Tänkte skriva detta inlägget i måndags men slöhet och det faktum att jag inte längre har internet gjorde att det tog 5 dagar att skriva om förra helgen. Har lämna tillbaka mitt trådlösa modem till Lynn sp de sista 2 veckorna är jag internetlös. Tur att jag kan surfa på jobbet, annars hade jag haft svår abstinens.

daniel nils

Hursomhelst, i fredags så hade jag förberett mig på en lugn hemmakväll. Men sen så ringde Daniel när jag var på väg hem från jobbet och frågade om jag var sugen på några pints. Det var jag. Vi gick ut och åt och sen en lokal pub och drog ner oss. Vid 10-11 så ringer hans rumskamrat Martin och berättar att han är ute med ett gäng från Google. Martin jobbar där och folk från Google Zurich var där över helgen. Vi möter upp dom och hamnar efter en stund på 4 Dame Lane där vi stannar tills stängning. Kul kväll. Det enda konstiga var ju att alla är ju runt 30 så alla var gifta, det var mycket min man, min fru etc etc. Jag ser ju Daniel som jämnårig, men ibland blir man påmind om att han är en aning äldre.

daniel martin lana

På lördagen var jag uppe med tuppen. Alltså, en tupp som sover till 12 på morgonen. Gick på stan och shoppade lite. Måste hitta födelsedagspresent till både Sofia och Per, och det gjorde jag inte. Så det får bli staden i helgen igen. Hatar det, men det måste göras. På kvällen möter jag upp Daniel, Martin och deras amerikanska vän Ryan (kul kille). Vi äter, dricker och kollar på Frankrike – England rugbymatchen. Jag är den enda som håller på Frankrike, och dom förlorar tyvärr också. Efter matchen så går vi till andra sidan stan till en pub som heter Whelans. Den är rätt känd och är en del vanlig pub och en del superpub med disco etc. Vi höll oss i pubdelen och snackade och drack mest. Kul kväll. Hemvägen var lång eftersom det är omöjligt att få tag på en taxi hör på natten.

fock

Bakis-söndagen så sov jag. Sen gick jag och såg Heartbreak Kid på bio. Rätt bra, sjukt nog. Halvball mest hela tiden, sjukt rolig ibland. Funkar bra på en Sunday Morning Coming Down så att säga. Nu är det helg igen. Har inga planer men jag har väl vart hemma totalt en fre/lördag sen jag kom hit så jag tror att nåt kommer upp. Hoppas det iallafall, det är min näst sista helg i Dublin. Ha det bra. Simma lugnt!

Slán.

Ett svar to “Last Weekend. What Happened?”

  1. My Ghillie » Last Weekend. What Happened? Says:

    […] Check it out! While looking through the blogosphere we stumbled on an interesting post today.Here’s a quick excerptMartin jobbar där och folk från Google Zurich var där över helgen….Vid 10-11 så ringer hans rumskamrat Martin och berättar att han är ute med ett gäng från Google…. […]

Kommentera

