Last Week, In Retrospective.

Tja.
Sitter på jobbet och tar det lite lugnt. Håller på med ett rätt tråkigt arbete just nu och det är sjukt jobbigt att behöva förlita sig på andra och deras icke existerande förmåga att svara på email, när man gör ett jobb. Går härifrån om en timme eller så och träffar Daniel lite senare på Wool Shed för att se på fotboll och sen kanske bio. Men nu mer om förra helgen.Sheena från mitt jobb åkte på en treveckors resa till USA och Kanade i måndags och således var denna helgen sista helgen vi skulle ses så jag drog med mig Camille ut till The Porterhouse (enda puben i Irland som inte serverar Guiness) och träffade Sheenster och hennes polare. Vi drack och skrattade till puben stängde och åt sen en pizza på en restaurang rakt över gatan. Jag sa hej då och så och att vi skulle ses igen på St Patricks Day, och gick hem. Väl hemma tog jag och Camille en öl på Camilles rum och kollade på TG4. Det roliga här är att TG4, som är den gaeliska kanalen på irland, visar France24 varje natt, som är franska nyheter på engelska. Vi tar det igen: Gaelisk kanal, nyheter om Frankrike, engelskt tal. Helt sjukt.

wills gaff 1

Sov länge på lördagen och gick sen och åt en bättre en middag på min gata. Och med bättre middag menar jag att det var bättre än att inte äta alls. På kvällen var det inflyttningsfest hos Will, Aidans kompis som jag var hemma hos på efterfest för två veckor sen. Jag kom dit vid 9 tiden och började med att se rygbyn. Frankrike vinner helt oväntat över Nya Zeeland (att vinna över Nya Zeeland (All Blacks) i rygby är som att vinna över Brazilien i fotboll typ) och det var sjukt ball. Så det blir en kul semifinal på lördag. Dock spelar Sverige då tror jag så vi får hoppas att det inte krockar.

wills gaff ben

wills gaff 2

Efter en stund började folket strömma in och DJ båset sattes upp. Aidans polare Gaffney spelade Minimal Techno och Elektro på vinyl hela kvällen. Riktigt fett. Det var sjukt mycket folk vid 11 ungefär och det var en riktigt bra fest. Gick mest omkring och snakcade med folk och hade det ball. Alla tjatade om att jag skulle rappa eftersom alla sett FFL videon på YouTube. Kul, haha! Ruggigt sköna människor och eftersom huset är såpass stort så var det typ 3-4 separata fester runt omkring i huset, en i varje rum. Hade riktigt ball och slutligen första bussen hem vid 7-8 tiden. Inget hände på söndagen. Bra helg, och bra vecka.

wills gaff dj

Idag åkte Camille hem så jag tog några öl med honom igår på den lokala puben The Celt. I tisdags såg jag Day Watch med Daniel. Day Watch är uppföljaren till Night Watch som är Rysslands svar på Matrix. Fast mycket mer rysk,  mer smutsig, mer mörk. Hursomhelst Day Watch var hur fet som helst. Ni måste se den. Om ni gör det så se till att det är med de engelska DVD undertexterna, för dom är hur coola som helst, följer med folk, ändrar sig beroende på situation, aa ni måste se det. As fet film iallafall. I måndags efter att jag sett The Garage (helt sjuk irländsk film som vann pris i Cannes, aslångsam, inte så jättebra faktiskt) träffade jag Camille och Monika så vi gick ut och tog några öl då med.Har inga direkta planer för helgen men det blir ju fotboll och rugby på lördag. Eventuellt så ringer Daithi och jag går ut med honom på Fredag eller Lördag. Och så bio och fotbollsdag på söndag. En bra helg, kul men ändå inte för vilt. Man måste vila ibland med. Ha det bra, jag har det.

Slán.

Kommentera

