Three Weeks To Go.

Tja!
Idag är det exakt tre veckor tills jag åker hem. Det ska bli skönt att komma hem samtidigt som det blir lite tråkigt att lämna Dublin, eller så tråkigt blir det inte faktiskt. Det har varit kul här på alla sätt och vis men 5 månader får räcka. Sverige är ju i grund och botten ett mycket bättre land än vad Irland är. Jag har lovat mina polare här att komma tillbaka på St Patricks Day, så om jag mot all förmodan längtar tillbaks så har jag ju det att se fram emot. Sen så kommer nog några irländare och hälsar på mig runt midsommar. All is good.

Händelserik vecka, och för att inte skriva en mindre uppsats denna veckan med så skriver jag nu ett inlägg om onsdagen och torsdagen för att sen berätta om helgen i nästa inlägg, som jag lägger upp på onsdag/torsdag. Jag är rätt så slö med att skriva inlägg nuförtiden så det här blir bra.

I Onsdags var det stor fest med jobbet. Ericsson firade 50 år i Irland och det betydde stor fest för alla som jobbade för Ericsson på Irland. The E Factor. Buss efter jobbet bort till ett femstjärnigt hotell en halvtimmas bilresa utanför Dublin (som tog en timme på grund av trafiken) där det bjöds på 4 rätters middag, underhållning och fri bar. Det sista är ju livsfarligt men det funkade rätt bra. Jag hann med sista bussen hem klockan 2 (vilket ingen annan gjorde) och kom hem hel och välbehållen. Kul på jobbet dagen efter när nästan alla på hela kontoret var bakfulla och ens chefer satt och drack mängder av vatten. Middagen var god, uppträdanden från olika anställda på Ericsson var väl underhållande på sin höjd, och festen sen var rätt bra. En lyckad fest måste jag säga.

På torsdagen var jag som sagt lite hängig (för att göra en svensk översättning på hanging, slangord för hung over) men gick ändå ut med Camille eftersom han åker hem på Onsdag. Vi gick till tre pubar och drack några öl men det var en ganska lugn torsdagsutgång. Men kul. Vi skulle först gå till en elektroklubb som Camille brukar gå till men de hade bytt nattklubb för just den här kvällen så vi hoppade det, eftersom Camille mest gick dit för att lokalen var bra. Vi tog rundan South William, Capitol och 4 Dame Lane. Alla ganska bra men också ganska tomma på folk.
Hemma vid 3 ikväll igen och somnade så frot jag kunde för att gå upp till jobbet.

Idag ska jag nog jobba över lite och sen gå på bio. Funderar på att se Garage, en tung irländsk film om en kille som har en bensinmack. Kan vara nåt. Såg Quentin Tarantinos nya film Death Proof förra veckan (sjukt nog hade den biopremiär 4 månader efter Sverige) och för er som inte har sett den så gör det. Den var hur fet som helst! Sen så hade Day Watch (uppföljaren till Rysslands svar på Matrix: Night Watch) premiär i Fredags så den går jag nog och ser imorgon med Daniel, hans polare Martin och hans ryska flickvän. Väntar nog tills helgen innan nästa utgång, pallar inte att vara så trött hela tiden. Börjar bli gammal. Hehe.

Slán.

Etiketter: , ,

Ett svar to “Three Weeks To Go.”

  1. Robin Says:

    Death Proof är underbar! Värt att nämna är att hon som rider på huven (Zoë eller nåt) är en riktig stunt…kvinna och var inhoppare åt Thurman i Kill Bill-filmerna.

    Skönt att du är hemma snart, Sverige behöver mer Nils.

Kommentera

