Good Luck Galway

Tjaaa.

Idag är jag sjuk och hemma från jobbet. Förkyld, hostar och har ont i halsen. Sorry att jag inte skriver förrän nu men jag har inte orkat på grund av min sjukdom. Sofia och Sara åkte hem i måndags efter en långhelg med mycket skoj. Detta blir nog ett lång inlägg, men å andra sidan är ju det så jag jobbar, så det har ni nog vant er vid nu.

dublin sofai sara stan

dublin sofia sara

I Torsdags hängde Camille med ut på kvällen. Vi gick till The Celt (klassisk irländsk pub nära mig som jag har skrivit om tidigare) och sen vidare till ett ställe lite bortanför Temple Bar, Rush, som är lite av en housebar, med fräck inredning etc etc. Där satt Aidan från mitt jobb med tre polare så vi satte oss bredvid och pratade och drack. Efter Rush var det meningen att vi skulle gå till Hairy Lemon och AKA Bar, men båda var stängda så vi gick till en rockpub i Temple Bar, för vi kände inte för att gå till en elektroklubb med inträde, dit Camille gick. Denna rockpuben sitter ihop med ett pizzaställe så vi tog varsin slice på vägen hem som var sjukt god. I Onsdags tog jag två piller som heter LifeLine som ska hjälpa mot baksmälla. Rätt bra att ha när man ska jobba dagen efter förutsatt att de funkar. Och det gjorde de. Tyvärr så hade jag inga på Torsdagen så det fick bli två Ipren och massa vatten.

dublin sara nils

Fredagen var lugn på jobbet och jag slutade lite tidigare för att träffa systrarna Fasth. De har båda gått på stan och shoppat och kollat affärer hela torsdagen och fredagen medans jag var på jobbet. Sofias favoritaffär Urban Outfitters var vi väl i minst tre gånger. Iallafall så mötte jag upp tjejerna och vi gick lite mer på stan och åt middag. Sen gick vi hem och köpte med oss några öl och hade en liten förfest i min lilla lägenhet. Lyssnade på musik och kollade på foton, nice så. Camille hängde med även denna kvällen då vi började kvällen på Capitol. Capitol kör med alla cocktails 5 EUR på fredagar så där funkade det bra att starta kvällen. Efter Capitol vidare till Hairy Lemon, där vi tyvärr inte kom in eftersom lilla Sara inte var 21. Skit samma, vi gick till ett ställe som heter South William Club istället. De körde typ Reggeaton på övervåningen och ett ruggigt drag. När vi gick ner till källarvåningen för att gå på toaletten så märkte vi att det var elektroklubb där nere med helt grymma DJs, så där stannade vi en stund.

dublin aka 1

Runt 12-01 gick vi vidare till AKA Bar, där jag och Sofia var förra gången hon var här. Riktigt nice ställe och vi hade mycket kul. Inte så mycket folk den här kvällen men bra ändå. Runt 3 fick jag ett sms från en tjej på jobbet, Sheena, att hon var ute och ville möta oss på Harcourt Diner, visst sa jag ovetande att det låg längst ner på Harcourt Diner, med andra ord sjukt långt bort från där vi var. Men visst, vi gick dit och åt hamburgare (jag fick en Fiskburgare istället för en Cheeseburgare). Sheena kom typ 30 minuter för sent bara för att tugga med öppen mun så vi gick snart därifrån. Taxi hem med världens komiker som chafför. Idel skämt och ironi, bland annat körde han i motsatt fil en stund för att vi skulle känna oss mer hemma. Sjukt rolig var han. Falla huvudstupa i säng och somna.

dublin aka 2

Tre timmar senare var det dags att gå upp för att ta tåget till Galway. En liten studentstad på Irlands västkust. Tåget tog 2.5 timmar och det var bara får, kor och irländsk natur på vägen dit. Väl där letade vi upp ett litet Bed & Breakfast där vi gjorde oss iordning för staden. Jag hade skrivit en lista med restauranger och pubar värda att besöka så vi gick ner på stan och tog en lunch på McDonaughs, som vi självklart kallade för McDonalds. Detta stället skyltar med att de har Irlands bästa Fish N Chips så vi var ju tvungen att ta varsin. Nu vet ju ni som känner mig att jag inte äter någonting från havet så jag tyckte väl inte att det var sådär asgott direkt, men men.

galway sara fish

Det var väldigt fint väder innan lunch så jag gick från hotellet i bara t-shirt, det skulle visa sig vara ett misstag då det blev hur kallt som helst på eftermiddagen. Hit kan man nog spåra en stor del av min förkylning till. Hursomhelst, vi tog varsin vit varm choklad och gick tillbaka till vårat B&B runt klockan fem och tog en power nap. Väl hemma märker Sara att hon har fått tillbaka 20 EUR för lite på sin varma choklad och båda systrarna får självklart panik. Vi kan inget göra åt det så vi gör oss iordning och går in till stan för lite pubbing.

galway b&b

Vi börjar med The Kings Head, Galways mest kända pub, där vi kollar på rugby (Irland förlorade nästan mot Georgien, vilket hade varit en total förnedring) och äter en pizza. Sen vidare till The Spanish Arch där det spelade ett liveband och vi bland annat drack varsin Jaeger Bomb, denna drinken lärde jag mig av en irländare för några veckor sen och det är en Jaegermeistershot nersänkt i ett halv glas Red Bull och så sveper man den. Det låter äckligt men är sjukt gott. Efter en stund slutade vår pubrunda på superpuben The Front Door. Bra tryck på alla ställena och en riktigt kul kväll.

galway jaeger

galway sofia sara öl

På söndagen gick vi runt på sight seeing i Galway, gick vid havet och kollade runt. Galway är en väldigt fin stad. Vi tog tåget hem vid 3 och mötte upp tjejernas morbror Eric, och hans yngsta son Carl, på tågstationen. Ssen åkte vi till en italiensk restaurang och åt middag tillsammans. Carl var hyperaktiv hela tiden, och vi som var rätt så trötta tyckte väl kanske det var lite jobbigt men vi höll god min. Han är ju så rolig den där lille Carl. Efter middagen sa vi hej då och gick sen och kollade lite på Dublin Castle, men tyvärr hade det stängt för kvällen. Vi gick ner till Temple Bar och Foggy Dew och tog varsin öl innan vi gick hem för att sova.

galway sighseeing

Halv åtta på morgonen vinkade jag av och kramade Sofia och Sara vid flygbussen och gick sen hem och duschade, gjorde mig ordning och åkte till jobbet. Jag var där sjukt tidigt och trodde jag skulle vara först men alla var typ redan där, lite synd. Sjukdomen kom smygande under dagen och här är jag nu. Imorgon planerar jag att vara frisk och ska träffa Daniel och gå på bio. Superbad, eller Supersugen som den tydligen heter på svenska. Sen får vi se vad som händer i helgen. Jag håller er uppdaterade. Tills vi hörs igen!

Slán.

2 svar to “Good Luck Galway”

  1. Sofia Says:

    fin sammanfattning!! kysskyss! värt att nämnas är ju dock att du skulle impa på mig och sara med jaegerbomben, men det var ju ingen nyhet:) kyss!

  2. Nils Says:

    Jo det var lite surt att ni redan druckit det, helt klart. Engelsman som lärde Sara och dig så tror inte så många andra känner till den. Värt att nämna är också att Sara fick tillbaka sina 20 EUR, det glömde jag skriva.

Kommentera

